ANBOTOKO ANDREA LAPURRETAN

Fecha de publicación: Jul 31, 2009 9:12:40 PM

Un baserritarra de Azkoitia (valle del Urola) contó la aventura que un pastor de la sierra de Aralar tuvo con la Señora de Anboto. Ella le había robado un carnero, y el pastor le preguntó dónde lo tenía, a lo que le contestó que en su cocina y que se lo daría si iba hasta allí. El habló con un fraile, y le dijo que entrase a la cueva andando hacia adelante pero que saliese andando hacia atrás. Así lo hizo y logró recuperar su carnero, quitándoselo por los cuernos a la bruja que se lo había puesto de elegante gorro, y sin quedarse atrapado en su caverna.

Behin batean Aralar mendilerroko artzain bati aharia harrapatu omen zion Anbotoko Andreak. Artzainak galdetu omen zion Andre sorginari ea non zen aharia.

-“Nire sukaldean”, erantzun omen zion Anbotoko sorginak.

-“Emango al zenidake, arren?”

-“Bai, baldin bahator.

Artzainak fraide batekin hitz egin zuen aholkua eskatuz, eta horrek esan omen zion Anbotoko Andrearen leizera aurreraka sartu eta atzeraka irteteko. Hala joan omen zen, eta ahari hori buruko omen zeukan sorginak. Adarretatik heldu eta atera omen zuen atzeraka aharia. Orduan Andreak esan zion:

-“Eskerrak eman iezaizkiok hi etorri bezala atera izanari, bestela hemen gelditu beharko huen”.